Przejdź do głównej zawartości

Pole dance - pytania i odpowiedzi

Hej Kochani! W dzisiejszym poście znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o pole dance : )

1. Czy muszę być rozciągnięta/silna żeby zacząć chodzić na zajęcia pole dance?

Nie, ponieważ do większości figur nie jest to potrzebne. Oczywiście, lepiej być rozciągniętym, ale żeby zacząć trenować nie musisz być gimnastyczką! Rozciągniecie i siłę można wypracować z czasem. Największe gwiazdy pole dance unikają rzeczy, które nie wychodzą im idealnie. Figur jest tak wiele, że z pewnością wypracujesz sobie swój własny styl.
2. Czy schudnę chodząc na zajęcia pole dance?
Jasne! Każda aktywność fizyczna + zdrowie odżywanie sprawiają, że nasza sylwetka staje się smuklejsza : ) Po 3 latach trenowania nabrałam większej masy mięśniowej oraz zauważyłam, że zmniejszył mi się cellulit. 
3. Na zajęcia przychodzą tylko szczupłe i zgrabne dziewczyny?
Bzdura! Na zajęcia przychodzą różne osoby, czasem nawet z dużą nadwagą.
Grunt to przełamać się i uwierzyć w siebie! Na zajęciach nikt nie zwraca uwagi na to czy jesteś niska, chuda czy przy kości. Pora skończyć z wymówkami!
4. Żeby zacząć ćwiczyć pole dance, trzeba najpierw chodzić na siłownię lub gimnastykę?
Nie, nie trzeba posiadać żadnego zaplecza sportowego by zacząć trenować. Ja sama wcześniej nie uprawiałam żadnego sportu a rurka sprawia mi teraz wiele frajdy!
Prawdą jest, że tym osobom, które miały wcześniej do czynienia ze sportem będzie łatwiej, ale nie jest to wyznacznikiem sukcesu. Idź i przekonaj się sama!
5. Czy na zajęciach zdarzają się kontuzje?
Kontuzje zdarzają się w każdym sporcie. Jeśli chodzi o pole dance trzeba być głównie nastawionym na otarcia i siniaki, których z pewnością na początku nie zabraknie. Jeśli mamy jakieś problemy ze stawami czy z kręgosłupem, polecam zasięgnąć porady lekarza przed rozpoczęciem zajęć.
6. Czy pole dance pochodzi z klubów go-go?
Absolutnie nie! Pole dance miał swoje początki już w starożytności. Więcej na ten temat tutaj.
Podkreślam jeszcze raz, że pole dancerka to nie striptizerka!
7. Co założyć na pierwsze zajęcia?
Najlepiej krótkie spodenki i top. Gołe ciało zapewnia nam przyczepność do rury, a więc założenie dresu będzie się mijać z celem. Top możemy początkowo zastąpić zwykłą bokserką.
8. Jaki trzeba osiągnąć wiek, aby zacząć trenować pole dance?
Nie ma żadnej bariery wiekowej, chociaż niektóre szkoły wymagają zgody rodziców, jeśli mamy mniej niż 16 lat.
9. Czy będąc w ciąży mogę ćwiczyć pole dance?
Niestety, kobiety w ciąży nie powinny ćwiczyć pole dance, ponieważ ich środek ciężkości ulega zmianie, a wzmożona produkcja hormonów powoduje większą potliwość, co zagraża bezpieczeństwu.
10. Jak znajdę szkołę pole dance w swoim mieście?
Najłatwiej wpisując w google pole dance + nazwa swojego miasta.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania Kochani, to walcie śmiało!

Komentarze

  1. Świetny wpis <3
    uwielbiam cię i twojego dawnego bloga i twoje stylizacje <3
    https://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się o tym dowiedzieć! Zapraszam do mnie i pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Aktywna Sobota

Hej Kochani! Jak minął Wam dzień? U mnie bardzo aktywnie :D Spędziłam na salce 3h. Układałam dalej choreografię na zawody, rozciągałam się i próbowałam nowych tricków. Moje ciało pomimo wczorajszych rurkowych szaleństw chciało ze mną współpracować, więc jestem zadowolona. Poniżej krótki filmik z dzisiejszego stretchingu. Niech moc będzie z Wami! Miłego rozciągania :) Trening w  Riri Pole Dance

Hello People!

Po długim namyśle stwierdziłam, że jednak brakuje mi blogowania ; ) I oto powstał pole dance'owy blog! Większość z Was pewnie kojarzy mnie z mojego modowego bloga mary-katefashion.blogspot.com, który prowadziłam przez 6 lat.  W styczniu 2015 roku rozpoczęłam przygodę z pole dance i z czasem porzuciłam mode, nie dlatego, że przestałam ją lubić, ale głównie dlatego, że prowadzenie bloga modowego zajmowało mi sporo czasu którego brakowało na treningi pole dance. Byłam zmuszona z czegoś zrezygnować, ponieważ rozdzielanie energii na te dwie rzeczy totalnie mi nie wychodziło, a z czasem nawet zaczęło mnie męczyć.  W październiku 2016 dostałam swoją pierwszą grupę i oficjalnie z kursantki awansowałam na instruktorkę tej wspaniałej dyscypliny : )  Co znajdziecie na nowym blogu? Wszystko o pole dance, począwszy od porad, tutoriali, nowinek, osobistych przemyśleń, po dokumentację moich progressów : ) Nie zabraknie tutaj również pomysłów odnośnie treningowych outfitów. Zapraszam do